0728 820 819
Comanda telefonic
produsele calivita

Info Natura

Cum sa mentinem o dantura sanatoasa?

Dintii sanatosi sunt suportul de sanatate al intregului corp, dintii avand un rol important in procesul digestiei, fiind esentiali pentru masticatia, ruperea si fragmentarea alimentelor. Pe de alta parte, cariile dentare, pot da indicii despre un deficit de minerale in organism iar infectiile produse la nivelul cariilor, abcesele dentare pot fi surse de migrare a microbilor si in alte zone ale corpului, putand genera afectiuni buco-faringiene, bronsice, reumatismele, meningeale, hepatice, etc.
Cum sa mentinem o dantura sanatoasa?


Desigur totul incepe inca cu mult inainte, inca din momentul conceptiei. Mamele care isi doresc un copil ar trebui sa fie constiente ca inca dinainte de a-l concepe starea lor de sanatate trebuie sa fie la parametrii optimi. Alimentatia femeii gravide trebuie sa acopere necesarul complet de vitamine si minerale, astfel incat produsul de conceptie sa se poata dezvolta normal, pe de o parte iar pe de alta pentru a nu
afecta sanatatea proprie, in perioada gestatiei,atunci cand exista carente, organismul consuma din rezervele proprii

Alimentatia, joaca un rol primordial, pe toata perioada vietii, dar anumiti nutrienti sunt cu atat mai importanti cu cat organismul atinge anumite etape in viata (pe perioada gestatiei, pe perioada alaptarii, in etapa de crestere si dezvoltare, la batrani cand apar modificari hormonale). Exista anumite vitamine si minerale care joaca un rol esentil in organism si fara de care nu poate fi asigurata sanatatea oaselor, dintilor si tesuturilor de sustinere (fascii, ligamente)»Calciul, este esential pentru mentinerea sanatatii structurilor osoase si danturii. Necesarul zilnic de calciu este de 300-1200mg,el fiind important si pentru asimilarea fierului, buna functionare a muschilor, sistemului nervos. Calcil se gaseste in produse lactate, oua, nuci, arahide
Vitamina D, sau colecalciferolul, se sintetizeaza la nivelul pielii si are rol in absorbtia calciului si depozitarea lui in oase si dinti. Lipsa acestei vitamine determina anomalii dentomaxilare,rahitism, la copii sau osteoporoza si carii dentare sau caderea dintilor la adulti. Necesarul de vitamina D este de 400UI/zi pentru copii si 1000UI/zi la adulti, chiar 2000UI la persoanele in varsta; vitamina D poate proveni din surse endogene (transformarea in piele a colesterolului sub actiunea razelor soarelui in vitamina D3), sau din  surse exogene, provenita din alimente, vitamina D2 din vegetale si D3 din surse animale: laptele si produsele din lapte, ouale, pestele, fructele oleaginoase, semintela de dovleac, floarea soarelui, etc 
Vitamina A sau Beta Carotenul, asigura integritatea tesutului epitelial si favorizeaza absorbtia si depunerea calciului in oase si dinti. Necesarul zilnic de vitamina A este de 5000-10000 UI, in functie de varsta, sex, starea fiziologica.Surse naturale de vitamina A sunt: morcovii, varza, cartofii, brocolii, spanacul, caisele, lactatele
Vitamina C, favorizeaza absorbtia calciului si depunerea lui in oase si dinti; carenta ei duce la boala numita scorbut, manifestata prin decalcifieri, gingivoragii, caderea parului si dintilor, rigiditate musculara.Necesarul de vitamina C este de 350-650mg/zi pentru copii si 1000mg/zi pentru adulti. Surse naturale de vitamina C sunt: patrunjelul, ardeiul, fructe de padure, citricele, merele 
♣ Fosforul este o componenta importanta care intra in structura osoasa si dinti.Necesarul zilnic trebuie sa fie de 800-1000 mg/zi..Surse naturale: cereale, lapte, galbenus de ou  
Magneziul asigura absorbtia calciului si a vitaminei C, participa la integritatea tesutului muscular si a sistemului nervos. Necesarul zilnic este de 250-300mg/zi. Deficitul de magneziu determina variatii tensionale, tulburari nervoase, spasme musculare, disfunctii cardiace. Surse naturale: cereale, nuci 
♣ Vitamina B2 (riboflavina), in deficit determina anemie, ulceratii ale pielii, stomatite, cheilite, scaderea imunitatii, tulburari de crestere si dezvoltare.Necesarul este de 2mg/zi pentru copii si 3mg/zi pentru femeile insarcinate. Surse naturale: sfecla rosie, prune, smochine, fructe de padure, ciuperci, nuci, alune, germeni de cereale, spanac 

 

Igiena locala, este importanta incepand de la primele eruptii dentare si apoi pe toata perioada vietii. 

 

Tratarea din timp a tuturor problemelor aparute la nivelul cavitatii bucale si a dintilor 

Tratarea altor afectiuni care pot determina avitaminoze, decalcifieri, demineralizari

Ce nu ar trebui facut pentru a mentine sanatatea dintilor?
►Evitarea consumului bauturilor carbo-gazoase, care modifica pH-ul natural al cavitatii bucale si poate dizolva smaltul dintilor
►Evitarea alimentelor prea reci sau prea fierbinti 
►Evitarea consumului de dulciuri, bomboane, caramele lipicioase, care sre lipesc pe dinti sau patrund intre rosturile dintilor si erodeaza zmaltul 
►Evitarea fumatului
►Consumul alimentelor (legume, fructe) nespalate 
►Introducerea degetelor in gura (obiceiul unor bebelusi), sau mancatul cu mainile nespalate 

Cos cumparaturi

  • Cosul este gol.
Comenzi telefonice
0728 820 819
Terapii alternative

Produse aflate la promotie

Cele mai vandute produse

Noutati

Pretul produselor include TVA

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de dr. Rodica Diana Predoias, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International.
Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au
nicio responsabilitate cu privire la acest site.