0728 820 819
Comanda telefonic
produsele calivita

Info Natura

Ce este somnul?

Ce este somnul, care este mecanismul lui, rolul lui in procesul de refacere al organismului si totodata consecintele somnului prost sau insuficient au constituit preocupari majore ale cercetatorilor de pretutindeni.
                                        a_somn3

 

Somnul este un proces fiziologic si in acelasi timp, un dat ancestral impus tuturor vietuitoarelor pamantului prin mecanisme interne de auto-reglare, a ritmului veghe-somn dar si de factori planetari, de miscarea de rotatie a Lunii in jurul Soarelui.

 

In timpul somnului, organismul se deconecteaza de la problemele cu care se confrunta zilnic si se conecteaza prin intermediul milioanelor de celule nervoase, legate intre ele prin neuroni la circuitele ancestrale si singurele care mai mentin conactul cu lumea inconjuratoare ... sunt visele. 

 

Atunci cand creierul este prea obosit, incarcat de prea multe griji ... aceasta deconectare nu se mai poate face, apare epuizarea si mecanismrele de autoreglare nu mai fac fata. De aici incep insomniiile...

Perioada de somn pe grupe de varste:
Copii au nevoie de un numar mai mare de ore de somn:
»un nou nascut doarme 16-24 de ore
»un copil de 1 an doarme 14 ore
»la 3 ani copilul doarme 12 ore
»dupa 3-4 ani doarme doarme 11 ore fara somn peste zi
»la 9-15 ani copii dorm 9-10 ore fara somn peste zi
»intre 15-20 de ani somnul dureaza 8-9 ore
Un adult are nevoie in medie de 7-8 ore de somn.

Hipotalamusul este cel care controleaza somnul si regleaza temperatura corpului si presiunea sangelui; fiecare individ are un ces biologic propriu, nucleul acestuia este localizat la nivelul nervilor optici (nucleul chiasmaticus). Asa se explica de ce mecanismul de inducere al somnului reactioneaza la cantitatea de lumina din jur.

 

Somnul incepe in momentul in care glanda pineala secreta hormonul numit melatonina care instaleaza starea de relaxare a musculaturii corpului, incetinirea ritmului cardiac, precum si o serie de modificari ale activitatii creierului si a functiilor fiziologice generale; in timpul somnului creierul parcurge mai multe etape de la somnul superficial pana la somnul adanc

 

In timpul somnului sunt secretati hormonii de crestere, in faza de somn adanc, responsabili pentru cresterea in copilarie si reglarea masei musculare la adulti. In timpul somnului corpul este refacut dupa activitatile zilnice.

 

Tulburarile de somn se pot manifesta prin dificultati de adormire, treziri frecvente in timpul somnului, apoi incapacitatea de readormire,somnul cu multe vise si cosmaruri, somnul neodihnitor.

Cauzele insomniilor pot fi multiple:

♣ cauze socio- profesionale (munca in schimburi, calatorii cu avionul, schimbare de fus orar)

Factori comportamentali: cand partenerii merg la culcare la ore diferite (acest fenomen cauzand o serie de probleme in cuplurile ale caror ceasuri biologice nu coincid, deranjand somnul celuilalt) zgomotul (produs de sforaitul partenerului) sau prezenta luminii in camera poate fi un impuls care sa activeze creierul si sa perturbe somnul.

♣ Exista o serie de factori favorizanti: stresul, starile psiho-emotionale, suprasolicitarea nervoasa (examene, interviuri)

Consumul excesiv de stimulente: tutun, cafea, alcool pot determina tulburari ale somnului

♣ Alimentatia necorespunzatoare cu mese la ore tarzii, abundente sau cu alimente greu digerabile, varsta inaintata, meteo-sensibilitatea, existenta diverselor boli,etc

Lipsa somnului poate duce la consecinte dintre cele mai variate pentru sanatate in plan fizic, mental, emotional, de la tulburari de cresteresi dezvoltare la copii, scaderea imunitatii, tulburari endocrine, tulburari nervoase, scaderea abilitatii de concentrare, atentie, memorare, afectarea reflexelor si viteza de reactie la diversi stimuli precum si starea psihologica generand stari de depresie, anxietate, agitatie, tristete, nemultumire, epuizare mentala. Tulburarile de somn sunt cauza frecventa a accidentelor rutiere precum si a accidentelor la locul de munca; in plus somnul insuficient si oboseala cronica duce la agravarea altor boli cronice si asa epuizante pentru echilibrul organismului.

Sfaturi pentru prevenirea insomniilor: este bine sa se creeze un ritual inainte de culcare: un pahar cu lapte cald, o cana de ceai de tei sau busuioc, sau un pahar de vin rosu seara inainte de culcare, intr-un ambient cald, linistit, fara lumina (intunericul induce somnul)


Exista o serie de plante si alimente care pot fi benefice pentru combaterea insomniilor: ceapa, hreanul, cimbrul, coriandrul, turmeric, ienupar, scortisoara, busuiocul, teiul, mierea de albine

 

Exista produse naturiste precum Melatonina, care pot ajuta mult la combaterea tulburarilor de somn

Din anul 2001, ziua de 21 martie, ziua echinoctiului de primavara ( cand ziua devine egala cu noaptea ), a fost decretata ca zi internationala de combatere a insomniei

Produse:

Produse Pret Cumpara
Melatonin 53.90 lei Cumpara
Noni 400 mg 123.20 lei Cumpara
NONI Liquid 206.80 lei Cumpara
Pro Selenium 30.80 lei Cumpara

Cos cumparaturi

  • Cosul este gol.
Comenzi telefonice
0728 820 819
Terapii alternative

Produse aflate la promotie

Cele mai vandute produse

Noutati

Pretul produselor include TVA

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de dr. Rodica Diana Predoias, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International.
Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au
nicio responsabilitate cu privire la acest site.