0728 820 819
Comanda telefonic
produsele calivita

Info Natura

Magneziul ... esential cresterii si dezvoltarii copilului

Magneziul, este unul din nutrientii principali care participa la cresterea si dezvoltarea copilului. Acest mineral este necesar din momentul conceptiei si pe toata perioada vietii, fiind implicat in peste 300 de procese biologice vitale. Aproape jumatate din cantitatea totala de magneziu din corp se gaseste la nivelul oaselor, iar restul intra in structura muschilor si in fluxul sanguin.

a_alim_copii

 

Necesarul zilnic de magneziu al copilului sunt urmatoarele:

 

 Varsta  necesar magneziu
 De la 1 la 3 ani  80 mg
 De la 4 la 8 ani  240 mg
 De la 9 la 14 ani  240 mg
 De la 14 la 18 ani  410 mg (pentru baieti)
 De la 14 la 18 ani  350 mg (pentru fete)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Magneziul

♣ mentine integritatea structurala si functionala a sistemului osteo-articular, muscular, cardio-vascular, endocrin, nervos

♣ mentine echilibrul sanguin dintre calciu, potasiu, sodiu

♣ impreuna cu potasiul redgleaza ritmul batailor inimii

ajuta la absorbtia calciului la nivel intestinal si fixarea lui in oase; magneziul ionic este sinergic cu calciul ionic, impreuna cu calciul intervine in mecanismul contractiei musculaturii netede si striate, inclusiv cardiace; impreuna cu calciul are efect de calmo-rerelaxant, antispastic a musculaturii netede; raportul calciu/magneziu trebuie sa fie de 2/1

♣ este important pentru producerea acidului hialuronic, component de baza al tesuturilor conjunctive (articulatii, piele)

impreuna cu zincul creeaza mediul hormonal propice dezvoltarii masei musculare

♣ stimuleaza secretia hormonului de crestere asigurand o dezvoltare armonioasa in perioada de crestere

are rol in functionarea enzimelor care contribuie la furnizarea energiei pentru organism

♣ regleaza secretia de insulina, controland astfel nivelul glicemiei in sange, transforma zaharurilein energie

participa la metabolismul glucidelor, lipidelor, acizilor nucleici si proteinelor, necesar pentru asimilarea calciului

 

Magneziul este abundent in alimente si in general, o dieta echilibrata contine cantitati adecvate. 

 

Surse de Mg sunt: leguminoasele uscate, nuci, alune, cacao, ceai, smochine, cereale integrale (grau, ovaz, orz), ca si vegetalele verzi, inchise la culoare (salata, spanac, ceapa verde, urzici); de asemenea apele minerale contin magneziu.

Pestele, carnea, laptele si fructele (portocale, mere, banane) sunt surse sarace in magne-ziu.

Dietele bogate in alimente rafinate sunt de obicei cu un continut mic de magneziu (mineralul este pierdut in timpul procesarii alimentelor), comparativ cu dietele bogate in vegetale si cereale integrale. Utilizarea alimentelor ce furnizeaza cantitati mari de fosfor, calciu, zinc sau fibre sca-de absorbtia magneziului.

Cos cumparaturi

  • Cosul este gol.
Comenzi telefonice
0728 820 819
Terapii alternative

Produse aflate la promotie

Cele mai vandute produse

Pretul produselor include TVA

Acest site este deţinut, administrat şi menţinut de dr. Rodica Diana Predoias, Distribuitor independent al produselor CaliVita® International.
Distribuitorul independent menţionat mai înainte este singurul responsabil de conţinutul acestui site, iar Reţeaua CaliVita® International şi entităţile sale operatoare nu au
nicio responsabilitate cu privire la acest site.